Hostinga pakalpojuma sniedzēja izvēles kritēriji

Ņemot vērā lielo pakalpojumu sniedzēju skaitu, kuri darbojas Latvijas tirgū, izvēlēties hosteri nav tik vienkārši. Izvēloties interneta resursa izvietošanas vietu, nepieciešams ņemt vērā virkni faktoru: hostera pieredzi un personāla kvalifikāciju, spēju organizēt stabilu aprīkojuma darbību, klientu tehniskā atbalsta līmeni. Izskatīsim virkni kritēriju, kas saistīti ar hostinga pakalpojumu sniedzēja izvēli.

Klientu bāze un darba ilgums tirgū

Izvērtējot hostingu Latvijā, nepieciešams ņemt vērā klientu skaitu un hostinga pakalpojumu sniedzēja darba pieredzi. Pārbaudīts hosteris ar lielāku iespējamību strādās kvalitatīvi arī turpmāk. Jauna kompānija var vienkārši pazust kopā ar visu aprīkojumu un datiem, neizturot lielo konkurenci. Tāpat ir svarīgi iepazīties ar hostinga veidiem un klientu atsauksmēm. Klientu atsauksmes var atrast internetā, vēl labāk, ja konkrēta pakalpojuma sniedzēja pakalpojumus ir izmantojis kāds no jūsu paziņām. Protams, klientu bāzi jums diez vai kāds parādīs, tomēr lietotāju skaitu var novērtēt arī pēc aptuvenā domēnu skaita uz hostinga NS ­ serveriem. Pastāv daudz servisu, kas ļauj to izdarīt.

Hostinga tehniskās iespējas

Izvērtējot hostinga tehniskos raksturlielumus, nepieciešams ņemt vērā:

 

  • bāzes platformas un atbalstāmo programmatūru;
  • PHP konfigurāciju vai citu nepieciešamo skriptu valodu atbalstu (Ruby, Perl, Python);
  • nepieciešamo moduļu pieejamību;
  • atmiņas limitu skriptu izpildei;
  • tīmekļa vietnes vietas limitu diskā;
  • fiziskā servera ģeogrāfisko stāvokli;
  • vadības paneli, hostinga vadības instrumentus (ISPManager, Cpanel, hostinga pakalpojuma sniedzēja paša izstrādes vadības paneļi);
  • hostera servera datora slodzes politiku;
  • nepieciešamo datu bāžu atbalstu (MySQL, PostgreSQL).

 

Drošības līmeņa novērtējums:

 

  • bekapu automātiskā izveide — vietņu un datu bāžu rezerves kopijas; rezerves kopēšanas regularitāte (bekapu izveidošanas biežums, glabāšanas termiņš);
  • servera programmatūras savlaicīga atjaunināšana;
  • aizsardzība no hakeru uzbrukumiem, inficēšanās ar vīrusiem;
  • tehniskā atbalsta un administrēšanas līmenis, tehniskā atbalsta darba režīms un reaģēšanas ātrums.

 

Testa periods

Objektīvāk hostingu Latvijā var novērtēt, ja hosteris piedāvā bezmaksas testa periodu. Šāda perioda ilgums, parasti, ir 7­30 diennaktis, atkarībā no hostinga pakalpojumu sniedzēja. Jo ilgāks ir testa periods, attiecīgi, jo labāk var novērtēt pakalpojumu.

Hostera cenu politika

Cena – noteikti ir svarīgs faktors, tomēr bieži vien zem nelielas cenas slēpjas būtiski tehniskie ierobežojumi vai slikts servisa līmenis. Turklāt, izvērtējiet līdzekļu izlietošanas caurspīdīgumu, kas atrodas kontā, vai pastāv pakalpojumu apmaksas piemērotākais veids un vai nav slēpto maksājumu. Pasūtot hostinga pakalpojumu uz ilgāku laika periodu bieži tiek piedāvātas atlaides. Jo ilgāks ir periods, jo lielāka ir atlaide. Apmaksājot par ilgāku periodu, bieži vien tiek nodrošināts bezmaksas otrā līmeņa domēns un citi bonusi. Tādā veidā, izvēloties hostinga pakalpojumu sniedzēju, nepieciešams orientēties ne tikai uz cenu, bet arī uz citiem parametriem. Tikai kompleksais novērtējums palīdzēs pieņemt jums optimāli pareizu lēmumu.